De volgende artikelen zijn bedoeld als achtergrond informatie. U bent vrij deze door te nemen en te kopiŽren indien u dat wenst. Heeft u commentaar of aanvullingen of misschien zelfs links naar wetenschappelijke sites dan horen wij dat graag van u.


Titel Samenvatting
Kennismanagement problemen herkennen Kennismanagement heeft vele gezichten. Evenals de problemen die kunnen ontstaan door te weinig aandacht. Enkele voorbeelden van praktijksituaties die u tot de verbeelding kunnen spreken.
Hoe maakt u uw organisatie zelflerend De houding van het management heeft grote invloed op het lerend karakter van uw organisatie. Hoe gaat u om met kritische medewerkers?
Onthouden van operationele kennis Iedere manager kent het begrip "leercurve". Helaas bestaat er ook een "vergeetcurve". Prof. Murre heeft onderzoek verricht naar leren en vergeten. De kracht van het leren zit in de herhaling.
De historie van i See i Know iSee iKnow is het kennismanagement gereedschap van W.I.C. Het concept is ontstaan uit de simpele behoefte te leren van fouten die dagelijks in elke organisatie gemaakt worden.
iSee iKnow Met iSee iKnow wordt operationele kennis gevangen. Hiermee wordt de ervaringskennis bedoeld die naast de "schoolbanken" kennis nodig is om optimaal te functioneren. Deze kennis is vaak bedrijfsspecifiek en daarom moeilijker om kosten efficiŽnt te verwerven.